ďťż
Ups! Baby!
Kupie owiewki do hondy CBR 125 i nie tylko.
"Inteligentne" rozmowy na GG
Debile rozmowy z gg.
Cbr jedzie tylko 85km/h Pomocy
Rozmowy pralniowe [M] [BO]
Podziękowanie za rozmowę
Sklepy z wyposażeniem wnętrz i nie tylko
Biblioteczka shipami i nie tylko...
2 ostatnie wykłady
stronka o psach
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • juby.xlx.pl

  • Ups! Baby!

    Podobno prawdziwe

    DC-1 miał bardzo daleką drogę hamowania po wylądowaniu z powodu nieco za
    dużej prędkości przy podejściu.
    Wieża San Jose: "American 751 skręć w prawo na końcu pasa, jeśli się uda.
    Jeśli nie, znajdź wyjazd "Guadeloupe" na autostradę nr 101 i skręć na
    światłach w prawo, żeby zawrócić na lotnisko.

    ---
    American 702: Wieża, American 702 przełączamy się na Odloty. Jeszcze jedno:
    po tym, jak się podnieśliśmy widzieliśmy jakieś martwe zwierzę na końcu
    pasa.
    Wieża: Continental 635, macie pozwolenie na start, przejdźcie na Odloty na
    124,7. Słyszeliscie co mówił American 702??
    Continental 635: "Continental 635, pozwolenie na start odebrane, i tak,
    słyszeliśmy American 702 i juz zawiadomiliśmy naszą firmę cateringową"

    ---
    Wieża: Halo, lot 56, jeżeli mnie słyszysz, zamachaj skrzydłami...
    Pilot: OK, wieża, jeżeli mnie słyszysz, zamachaj wieżą!

    ---
    Mający wyjątkowo dużo pracy kontroler skierował 727 z wiatrem do zrobienia
    okrążenia nad lotniskiem.
    727 zaoponował: Czy ty wiesz, że zrobienie okrążenia tym samolotem kosztuje
    nas dwa tysiące dolarów??
    Kontroler odpowiedzial bez zastanowienia: Zrozumiałem i poproszę za cztery
    tysiące!

    ---
    Niemieccy kontrolerzy lotu na lotnisku we Frankfurcie należą do
    niecierpliwych. Nie tylko oczekują, że będziesz wiedział, gdzie jest twoja
    bramka, ale również, jak tam dojechać, bez żadnej pomocy z ich strony. Tak
    więc z pewnym rozbawieniem słuchalismy (my w PanAm 747) poniższej wymiany
    zdań miedzy kontrolą naziemną lotniska frankfurckiego a samolotem British
    Airways 747 Speedbird 206.
    Speedbird 206: "Dzien dobry, Frankfurt, Speedbird 206 wyjechal z pasa
    ladowania."
    Wieża: "Guten Morgen. Podjedź do swojej bramki."
    Wielki British Airways 747 wjechał na główny podjazd i zatrzymał się.
    Wieża: "Speedbird, wiesz gdzie masz jechać?"
    Speedbird 206: "Chwilę, Kontrola, szukam mojej bramki."
    Wieża (z arogancka niecierpliwoscia): "Speedbird 206, co, nigdy nie
    byłeś we
    Frankfurcie!?"
    Speedbird 206 (z zimnym spokojem): A tak, byłem, w 1944. W innym Boeingu,
    ale tylko żeby coś zrzucić. Nie zatrzymywałem sie tutaj"

    ---
    Mechanik z PanAm 727 czekając na pozwolenie na start w Monachium, usłyszał
    co poniżej:
    Lufthansa (po niemiecku): Kontrola, podajcie czas pozwolenia na start.
    Kontrola (po angielsku): Jeżeli chcesz odpowiedzi, musisz pytać po
    angielsku.
    Lufthansa (po angielsku): Jestem Niemcem, w niemieckim samolocie,
    w Niemczech. Dlaczego mam mówić po angielsku?
    Nierozpoznany głos (z pięknym brytyjskim akcentem):Bo przegraliście tą
    cholerną wojne!

    ---
    Pilot do wieży: Mogę prosić o podanie czasu, tak z grubsza??
    Wieża: Jest wtorek, proszę pana.

    ---
    Pilot helikoptera do kontroli podejścia: "Tak, jestem 3000 stóp nad
    namiarem
    Cubla."
    Drugi głos na tej samej częstotliwości: "NIE! Nie możesz! Ja też jestem na
    tej samej wysokości nad tym samym namiarem!"
    Krótka przerwa, po czym odzywa się głos pierwszego pilota (bardzo głośno):
    "Ty idioto! Ty jesteś moim drugim pilotem!"

    ---
    Pilot: Wieża, co robi wiatr?
    Wieża: Wieje. (śmiechy w tle)

    ---
    Samolot linii SABENA zatrzymuje się za samolotem KLM-u na zatłoczonej
    drodze
    podjazdowej, w oczekiwaniu na start.
    SABENA do KLM na czestotliwości kontroli: "KLM, czwarty w kolejce na start,
    zgłoś się na 3030"
    Po paru minutach SABENA woła znowu:
    "KLM, trzeci w kolejce na start, zgłoś sie na 3030"
    Znów brak odpowiedzi, więc SABENA woła kontrolę:
    "Wieza, powiedzcie maszynie KLM przed SABENA 123, żeby sie do nas zgłosili
    na 3030"
    I wtedy włącza się załoga KLM-u: "Wieża, powiedz SABEN-ie, że
    profesjonaliści z KLM Holenderskie Linie Lotnicze nie wchodzą na prywatne
    kanały, podczas gdy powinni być na nasłuchu wieży."
    SABENA odpowiada na to: "Dobra wieża, nie ma sprawy, tylko powiedz tym
    profesjonalistom z KLM-u, że nie zdjęli szpilek blokujacych podwozie."
    (chwila ciszy)
    KLM: "Wieża, KLM 123 prosi o pozwolenie na powrót do bramki."

    ---
    BOAC (mówiąc językiem angielskim z akcentem z ekskluzywnej szkoły
    prywatnej): "Heathrow Centre, tu British Airways Speedbird lot 723."
    Heathrow Centre: "British Airways Speedbird lot 723, tu Heathrow Centre,
    słucham?"
    BOAC: "Heathrow Centre, British Airways Speedbird lot 723 chce przekazać
    wiadomość."
    Heathrow Centre: "British Airways Speedbird lot 723, Heathrow Centre gotowy
    do przyjęcia wiadomości."
    BOAC: Heathrow Centre, British Airways Speedbird lot 723, podaję wiadomość:
    Mayday, Mayday, Mayday...

    ---
    Wieża: "Airline XXX, wygląda na to, że macie otwarte drzwi przedziału
    bagażowego"
    Kapitan (po szybkim sprawdzeniu kontrolek): "A, dzięki wieża, ale patrzycie
    na nasze drzwi od APU*"
    Wieza: "OK, Airline XXX, macie pozwolenie na start"
    Kapitan: "Pozwolenie na start, Airline XXX"
    Wieża (podczas, gdy samolot kołuje do startu): "Airline XXX, eee....
    wygląda, że twoje APU gubi bagaż."

    *APU, czyli Auxiliary Power Unit (jednostka zasilania pomocniczego) -
    pomocniczy silnik dostarczający

    --------------------------------------------------------------------------------

    z nieba wzięte )

    Po kazdym locie, piloci linii lotniczych sa zobowiazani do
    wypelnienia kwestionariusza nt. problemow technicznych,
    napotkanych podczas lotu.
    Formularz jest nastepnie przekazywany mechanikom w celu
    dokonania odpowiednich korekt. Odpowiedzi mechanikow sa wpisywane
    w dolnej czesci kwestionariusza, by umozliwic pilotom zapoznanie
    sie z nimi przed nastepnym lotem. Nikt nigdy nie twierdzil, ze
    zalogi naziemne i mechanicy sa pozbawieni poczucia humoru.
    Ponizej zamieszczono kilka aktualnych przykladow podanych przez
    pilotow linii QUANTAS oraz odpowiedzi udzielone przez mechanikow.
    Przy okazji warto zauwazyc, ze QUANTAS jest jedyna z wielkich
    linii lotniczych, ktora nigdy nie miala powaznego wypadku...

    P = problem zgloszony przez pilota
    O = Odpowiedz mechanikow

    P: Lewa wewnetrzna opona podwozia glownego niemal wymaga wymiany.
    O: Niemal wymieniono lewa wewnetrzna opona podwozia glownego.

    P: Przebieg lotu probnego OK. Jedynie uklad automatycznego
    ladowania przyziemia bardzo twardo.
    O: W tej maszynie nie zainstalowano ukladu automatycznego
    ladowania.

    P: Cos sie obluzowalo w kokpicie.
    O: Cos umocowano w kokpicie.

    P: Martwe owady na wiatrochronie.
    O: Zamowiono zywe.

    P: Autopilot w trybie 'utrzymaj wysokosc' obniza lot 200
    stop/minute.
    O: Problem nie do odtworzenia na ziemi.

    P: Slady przeciekow na prawym podwoziu glownym.
    O: Slady zatarto.

    P: Poziom DME niewiarygodnie wysoki.
    O: Obnizono poziom DME do bardziej wiarygodnego poziomu.

    P: Zaciski blokujace powoduja unieruchamianie dzwigni
    przepustnic.
    O: Wlasnie po to sa.

    P: Uklad IFF nie dziala.
    O: Uklad IFF zawsze nie dziala kiedy jest wylaczony.

    P: Przypuszczalnie szybia wiatrochronu jest peknieta.
    O: Przypuszczalnie jest to prawda.

    P: Brak silnika nr 3.
    O: Silnik znaleziono na prawym skrzydle po krotkich
    poszukiwaniach.

    P: Samolot smiesznie reaguje na stery.
    O: Samolot upomniano by przestal, latal prosto i zachowywal sie
    powaznie.

    P: Radar mruczy.
    O: Przeprogramowano radar by mowil.

    P: Mysz w kokpicie.
    O: Zainstalowano kota.

    Rozmowy pilotów z wieżą - podobno prawdziwe...

    Wieza: Żeby uniknąć hałasu, odchylcie kurs o 45 stopni w prawo.
    Pilot: Jaki hałas możemy zrobic na wys. 35000 stóp?
    Wieza: Taki kiedy wasz 707 uderzy w tego 727, którego macie przed
    sobą...

    Wieza: Jesteście Airbus 320 czy 340?
    Pilot: Oczywiście, że Airbus 340.
    Wieza: W takim razie niech pan bedzie łaskaw właczyć przed
    startem pozostałe dwa silniki.

    Pilot: Dzień dobry Bratysławo.
    Wieza: Dzień dobry. Dla informacji - mówi Wiedeń.
    Pilot: Wiedeń?
    Wieza: Tak
    Pilot: Ale dlaczego, my chcieliśmy do Bratysławy.
    Wieza: OK w takim razie przerwijcie ladowanie i skręćcie w
    lewo...

    Pilot: Alitalia, ktoremu piorun wyłączył pół kokpitu:
    "Skoro wszystko wysiadło, nic juz nie dziala, wysokosciomierz nic
    nie pokazuje...."
    Po pieciu minutach nadawania odzywa sie pilot innego samolotu:
    "Zamknij sie, umieraj jak mężczyzna"

    Pilot: Mamy mało paliwa. Pilnie prosimy o instrukcje...
    Wieza: Jaka jest wasza pozycja. Nie ma was na radarze.
    Pilot: Stoimy na pasie nr 2 i juz cała wieczność czekamy na
    cysterne.

    Pilot: Prosimy o pozwolenie na start.
    Wieza: Sorry, ale nie mamy waszego planu lotu, dokąd lecicie?
    Pilot: Do Saltzburga, jak w każdy poniedzialek...
    Wieza: DZISIAJ JEST WTOREK
    Pilot: No to super, czyli mamy wolne...

    Wieza: Wasza wysokosc i pozycja?
    Pilot: Mam 180 cm wzrostu i siedzę z przodu po lewej...

    Wieza: Macie dosc paliw czy nie?
    Pilot: Tak
    Wieza: Tak, co?
    Pilot: Tak, proszę pana.

    Wieza: Podajcie oczekiwany czas przylotu.
    Pilot: Wtorek by pasował....


    Niektóre nice =)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • niuniapeja.xlx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! Ups! Baby! Design by SZABLONY.maniak.pl.